fredag 28 augusti 2009

Rönnbär & Luktärter

Oj va mycket rönnbär det är i år. Det är första gången sedan vi flyttade in här på gården, som vårt träd har bär. Jag gillar dem för de är så fina att dekorera med. Jag har lagt några klasar i min gamla våg som mormor har haft en gång i tiden. Hon fick den av min pappa som tyckte att svärmor skulle ha något lättare att väga med, istället för den gamla besman hon hade.


Nu som först kan jag skörda Luktärterna som jag sådde i våras. De blommar i massor & luktar helt ljuvligt där de står på köksbordet.

Trevlig helg! Kraam Pling

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för tipset. Jag går genast ut och tar en klase rönnbär och lägger på min köksvåg, den som jag ropade in på auktion i Nora i sommar. Just nu ligger där gul lök, 0,4 kg visar den.

Sensommarhälsning från Eva-Mari

Mitt hvite hus sa...

Nydelige bilder.. Rognebær er vakkert...plukket om dagen her og har laget meg en høstkrans...
Klem O=)

Nostalgi sa...

Jag tror minsann att jag ska plocka in lite luktärter också, bättre att njuta av dem härinne istället. Fint du gjort på vågen!

Madde sa...

Jag sådde ju också mina luktärtor lite sent....Men nu pryder de mitt bord här hemma med!
Kraam Madde