torsdag 13 augusti 2009

Gardinsömnad

Efter skurandet i hallen tyckte jag det var dags för lite nya textilier där, så jag sydde en liten gardinkappa i grå/vit rutigt tyg till fönstret, la på en grå/vit löpare på byrån...


å så en grå/vit matta på det nysåpade golvet. Alla textilier är från Nyblom & Kollén, som är min stora favorit när det gäller tyger & sånt.


Till fönstret vid matplatsen i köket sydde jag ett par korta gardiner i grön/vit rutigt tyg...


Till de nymålade badrumsfönstren sydde jag nya gardiner, ett nytt förhänge & så klädde jag om sitsen på stolen av ett tyg i vitt/rött som jag hade låg i mina gömmor. Påminner lite om gammaldags kökshandukar i mönstret...

Det är roligt att förnya lite & det blir stor skillnad med bara lite nya textilier.
Ha de gott! Kraam Pling

10 kommentarer:

Annika sa...

Ja att förnya med textilier är ju bara så bra.... ofta kan man fynda för en billig peng o sen få ett helt nytt rum...:) dina gardiner blev jättefina o textilier från Nyblom är ju så fina.... riktigt "gammeldagsa"..... Kram Annika

Min Skattkammare sa...

Plingeling!
Jag fick deras senaste katalog i förrgår.....såå mycket fint!
;o)
Kramis
ooohhhh måste jobba....

Madde sa...

Du det där blev riktigt hemtrevligt.Du har bra stil vännen.
Ha nu en riktigt skön helg.
Kraam Madde

Madde sa...

Tack raring....för att du finns i min bloggvärld<3
STOR kram<3
Madde

OlgaA sa...

Det ger så mycket bara lite nya detaljer!
Fint det ser ut=)
mvh mammatillungar

Min Skattkammare sa...

Ha ha....den där Venson hade jag nästan glömt!
Roligt att få en hälsning....from an old friend.....
;o)

Merja sa...

Snyggt och fräscht!! Fast jag får dåligt samvete när jag tittar på mina fönster;)

Elzie sa...

Vad fint du gjort det. Ser så fräscht ut med rutigt tyg.
Hoppas du har en bra kväll.
Kram Elzie

Mitt hvite hus sa...

Hei

vil takke for omtanken du viste inne hos meg...
satte veldig pris på det...
håper dagen din blir fin..
klem kerstin

Viola sa...

SÅ många rara gardiner du fått till, den översta gardinkappan blev min favorit, hoppas du oxå fått njutit utav det underbara sommarvädret som vi haft idag, kram