torsdag 2 juli 2009

Vardagsrum

Det senaste målarprojektet är jag nu färdig med. Det är min gamla byrå i vardagsrummet. Den köpte jag i slutet på 70-talet, avlutad som de flesta gamla möblerna var då & så har den sett ut fram till igår, men nu står den där vit & vacker :)
Tallrikshyllan målade jag också för ett tag sedan. Den var gullaserad när jag köpte den på en loppis.


Så det blev en vit hörna här i vardagsrummet, istället för den tidigare trärena. Det känns skönt att äntligen fått ordning här & dessutom nöjd med resultatet.

Varmt är det & arbetslusten håller i sig, härligt! ;D
Kraam Pling

8 kommentarer:

Tvert-om-tanten sa...

Så fint det ble! Du ser ut til å ha et skikkelig mysigt vardagsrum =) Beundrer deg for å ha arbeidslyst i varmen, jeg syns det er alt for varmt, og gjør bare ting fordi jeg må, hadde jeg kunnet ville jeg ha ligget i skyggen med en bok og kaldt drikke dagen lang...

Britt sa...

Vad snyggt det blir med det vita. Jag har också köpt mig en tallriks hylla men inte fått den målad än, borde kanske ta och göra det//Britt

Viola sa...

Nämen ...det blev verkligen så fint..tänk vad den vita färgen kan förvandla...verkligen så läckert...hoppas du har en fin fredag...kram VIOLA och önskr skön helg!

MaddeQ sa...

Hejsan vännen=)
Grattis på födelsedagen<3
Hoppas att du får en jättebra dag och får göra sånt som bara du vill.
Njut nu av den här dagen,den är bara din dag.
Kram Madde<3

Min Skattkammare sa...

Hallå Plinget!
Tack för senast.....nu blir det svält ett tag....hi hi!
Ni har så mysigt och hemtrevligt, du är så duktig på att få till det!
(Kent också.....tror jag...?) ;o)
Nu ska jag ta en långis medans det håller upp.
Kram på dig!

Annika sa...

Vilken snygg hörna du ordnat till... kan tänka skillnaden blev stor.... o lilla Mickel var ju för söt..... fortsatt trevlig sommar..Kram Annika

Trollmor sa...

Vilket vackert och harmoniskt vardagsrum.
Kram Trollmor

Anonym sa...

verkligt fint hus ni bor i och god smak har du,samma som jag //fniss undrar lite hur du satt ihop det fina skåpet i ert vardags rum,läst na.. artikel i ddag lovely..
ha det gott hälsinigar ann engberg nora