söndag 19 juli 2009

Ett nytt projekt...

Hej på er! Den här lilla krabaten får hälsa er välkomna in till en titt på vårt senaste projekt, som är vår jordkällare...


Som inte är så vacker för tillfället. En stor gran har rasat över den & det är väldigt igenvuxet som synes...


men konstruktionen håller ännu...


Mossbeklädda takpannor & murket virke...


De flesta takpannorna var hela så det var bara att plocka av dem & skrapa bort lagret med mossa...


De är tillverkade för länge sedan på bruket här i Vedevåg så det känns extra roligt...


Ingången är murad med en sluss & två dörrar...


Ny binge & fixa till väggar, tak & golv behövs göras också...


Här har käre sambon röjt framför källaren...


& här börjar det nya taket ta form.

Mycket jobb återstår & vi hoppas att den kommer att bli funktionsduglig igen.
Ha de gott! Kraam Pling

6 kommentarer:

MaddeQ sa...

Åh vad spännande....och kul med takpannorna att dom kommer från Vedevåg.Förstår vad bra med en jordkällare och vackert också.
Men mycket arbete är det klart att det blir.....Men fint blir det ju.
Ha det så gott vännen min<3
Kram Madde

Lovisa Sandström sa...

Åh jag har så mycket minnen från den källaren, jag trodde alltid att det bodde en häxa där! Saknar Berga så enormt mycket, bättre paradis finns inte! <3
Ni har gjort jättefint där :D

Min Skattkammare sa...

Tjena Plingis!
En jordkällare är guld värt. Vi har ju en också som är toppen att förvara bl.a potatis i, men jag trippar in hukande för spindlarna sitter och lurar på mig. ;o)
Vad många fina rosor du handlat....tänk så fint när de växer till sig i all sin prakt.
Ni har ju såå mysigt därhemma, en riktig oas!
Jag hoppas att jag hinner ut en sväng innan sommaren tar slut. Lasse börjar jobba igen nästa vecka.
Kram så länge kompis!
Kicki

Trollmor sa...

En egen jordkällare, vad spännande och bra.
Roligt att tegelpannorna härstammar därifrån också.
Klappa Brix och hälsa att han vet hur det ska vara :-)
Kram Trollmor

Merja sa...

Vilket projekt ni gett er in på! Blir säkert jätte fint. Kul med takpannor från trakten:)

Isabelle Sandström sa...

åå herregud va kul att ni gör iordning den! Kommer ihån när jag var mindre och kröp under taket och fann en gamal te-tallrik fråk kina :P hehe.. den gömde sig i sanden under taket..undrar hur den har hamnat där. Ni har inte funnit nå kul under taket? Jätte kul att ni gör källaren fin. hoppas allt går bra bara :)
Kramar Isabelle