måndag 4 maj 2009

Vårat senaste projekt...

började vi med för någon vecka sedan. En grop på 30 x 90 cm skulle grävas. Jag började gräva en bit sen fick käre sambon ta över för det blev alldeles för tungt för mig...puh!! Sen visade de sig att vi fick tänka om, det skulle inte bli bra här. Så det var bara att börja om & gräva på ett annat ställe. När det var gjort så...

blandade vi murbruk i en gammal skottkärra...


och fyllde gropen med det...


i med fästet...


och på med plast för att sen få "brinna" ett par dygn...


monterad & klar, för att lagom till H M Konungens födelsedag kunna hissa vår vackra svenska flagga i vår nya flaggstång...


En flaggstång på gården hör till tycker jag.
En solig sommardag med flaggan svajande i vinden, det är svensk sommar för mig :D
Du gamla du fria...tralalala!!
Ha de gott! Kraam Pling

7 kommentarer:

Mitt hvite hus sa...

Grattis med flaggstang... det er så vakkert når flagget vaier i vinden....
Klem Kerstin

MaddeQ sa...

Hejsan=)
Jag håller helt med dig.Vi har också en flaggstång på våran gård och det är nåt speciellt med den,det måste jag erkänna.
Vad vackert det blev=)
Ha det gott och Kram Madde!

Annika sa...

Snyggt med flaggan itopp.... hör liksom till den svenska landsbygden.... Kram Annika

Våglyckan sa...

Hej!
Var till min skattkammare och köpte små söta änglar och Kicki tipsade om din blogg. Nyfiken som man är så var jag tvungen att kika. Mycket fina bilder och vilka snygga vovvar! Kommer säkert tassande förbi fler gånger om jag får :-)
kram från mig
/maria

Huset vid ån sa...

Åh, Vilken svensk idyll...Som ett vykort! Ha de gott! Kram Therese

Min Skattkammare sa...

Hej Pinglan!
Åhh, vad jag tycker om den svenska flaggan, skulle gärna ha en också här på tomten.
Jättefint!
Du är med på min blogg idag, fniss......
Kram Kicki

Isabelle sa...

Men gud va fint det blev!
verkligen jätte fint :)
Pricken över i!
Ha det gott :)