onsdag 13 maj 2009

Glasverandan

Idag har jag vårstädat glasverandan. Det var välbehövligt kan jag säga. Alla små fönsterrutor blev putsade på insidan, utsidan får bli en annan dag. Jag bytte ut de röd/vit rutiga stolsfodralen till randiga istället, en röd/vit mönstrad matta under bordet & stolarna, en röd/vit mönstrad fönsterremsa på brädan. Alla textilier kommer från min favorit, Nyblom & Kollén. På bordet la jag mormors en gammal korsstygnsduk som hon broderat en gång i tiden. Till fönstret köpte jag några röda pelargoner. De jag sparade från förra året överlevde bara 3 st & det är bara blad på dessa än så länge. De har fått flyttat ut under taket vid verandan.



Ha en bra dag! Nu ska vi gå "grisrundan" jag & Barrichello.
Kraam Pling

6 kommentarer:

Huset vid ån sa...

Hej Pling! Jag älskar det jag ser...Vad fint! jag glömde skriva att mina stolsöverdrag o ripsmatta är från Nyblom o Kollen. Visst har dom mycket fint...Kram Therese

Fröken Tindra sa...

Vilken fin veranda du har! Verkligen urmysig!
Kram!

Vita små hjärtan sa...

Men så fin gammaldags veranda!!! Kram

Mitt hvite hus sa...

Så koselig du har det i din glassveranda... skulle gjerne hatt en slik selv...

Nyt de deilige vårdagene

Klem O=)

Annika sa...

Önskar jag hade en sån veranda ja me.... det ser sååå mysigt ut att få sitta där o mysa.... o rött o vitt är snyggt.... Kram Annika

Elzie sa...

Vilken underbar veranda. Den ser precis ut som "den ska", hi, hi. Hoppas du får en bra kväll.
Kram Elzie