söndag 1 mars 2009

Dax att vakna...

I höstas ställde jag alla mina pelargoner i ett skåp i verkstan.
I söndags tog jag upp dem till stugan i datarummet på övervåningen. Alla fick inte plats i fönstret så jag ställde dit ett bord också. Tänkte att här kanske de kan få liv igen. Men jag var tveksam.





Men idag en vecka senare finns det tydliga tecken på att de börjar vakna till liv igen. De jag var mest skeptiska till var de som står i ett par zinkhinkar på golvet. Tänkte slänga dem på direkten när jag tog fram dem, men tur var väl det att jag inte gjorde det. För de är de som vaknat till ordentligt. Så än finns det hopp om att några stycken till vaknar till liv igen.


Ha de gott! Kraam Pling

3 kommentarer:

Mitt hvite hus sa...

Ååå så bra at du ikke kastet d, de trenger tydeligvis litt tid for å våkne til livO=)

To av mine er nok døde, men de skla få stå for sikkerhetskyld=)

Klemmer Kerstin
PS: Går det bra med voffsen?

Viola sa...

Finns det liv finns det hopp....dom brukar vara ett tåligt släkte, vilken tur att du gav dom en chans, ha en skön söndagskväll, kram

Annika sa...

Det kan spira ur de mest torra grenar om man har tur..... härligt med växtkraft... Kram Annika