söndag 22 februari 2009

Grönt är skönt...

Nu verkar det som Barrichello har tillfrisknat, men än törs vi inte ropa "hej". Vi fick ett litet bakslag i mitten på veckan. Han fick lite feber igen & ville inte äta. Han har verkligen haft ont i sin hals, han skrek vid ett par tillfällen när han åt. Man blir ju så rädd & vet inte hur man ska hjälpa till. Men de har verkligen varit ett gott stöd på Strömsholms Djursjukhus. De ringde mig efter några dagar som Barrichello kommit hem & undrade hur han mådde & jag har kunnat ringt dit så fort jag undrat över något. De ska ha en stor eloge för god vård & omsorg. Kraamar i massor till dem från oss :)

Nu över till lite loppis- & tradera fynd!

Jag fyndade en sån fin klarkanna & sockerskål med grönt jugendmönster från Gustavsberg, på en loppis i stan, för ett tag sedan. Jag har kollat in den förut & nu när de hade halva priset på alla grejer slog jag till. Egentligen har jag väl prylar så det räcker, men den här passar så fint i mitt kök ;D
Kannan...


sockerskålen...


Det syns att de har varit med ett tag, för det är både sprickor & slitage. Men vad gör det, de är såå fina tycker jag. Jag gillar verkligen mönstret på dem.


Har också kollat in kryddburkar & hittade dessa två från tidigt 1900-tal på tradera. Också de från Gustavsberg.

De står på paradhyllan i köket. Skulle nog vara fint med tre lika...eller va?

Ha en trevlig söndagskväll! Kraam Pling!

3 kommentarer:

Mitt hvite hus sa...

Så got å høre at Barichello har det bra.. veldig ekkelt at han fikk tilbake fall. Men for en flott gest av dyreklinikken å rineg dereO=)

Så utrolig flotte ting du har skaffet deg... de krydder krukkene er jeg så svak for. Klarte å skaffe meg to stk om dagen. Dine var veldig vakre.

Ønsker deg en god uke.. håper at uken blir fin for Barichello får en fin ukeo=)
Varme klemmer Kerstin

Viola sa...

Stackars lilla vovven, man lider med dom...vilka underbara jugendföremål du fyndat, helt ljuvliga mönster, de gröna setet var helt bedårande, jag älskar dessa gamla mönster, önskar dig en treevlig vecka och hoppas verkligen B mår bättre framöver, kram

Viola sa...

Hej igen, fasan grön är svår att få tag i, har en del av din lila, ha en bra kväll, VIOLA