fredag 11 september 2009

Delad vårdnad & katthus...

Kommer ni ihåg den här lille raringen jag skrev om för ett tag sedan. Han som vandrar genom skogen å besöker oss ibland. Vi har fått den stora äran att "dela" honom med grannen, eftersom han ändå springer emellan oss & han verkar trivas här, trots hundarna!! Men han är van med hund hemifrån.


Jag tänkte för att få honom att känna sig mer hemma här hos oss, så skulle han få ha ett eget litet krypin & där han kunde få maten serverad.
I vagnslidret stod det ett hurtsskåp som jag tyckte skulle passa bra för ändamålet. Käre sambon gjorde ett öppningsbart tak av MDF-skiva...


sågade ett hål, klädde alla väggar, golvet & taket med isoleringsplattor.


Jag målade taket & kanten på öppningen svart & så la jag dit en hundfäll inne i den. Till spång använde jag en vitmålad planka med blommor på. Den hittade jag på höskullen. Återvinning av material kan man väl säga :D
Katthuset ställde vi under taket vid glasverandan.
Igår dök han upp den lille raringen...


fick mat serverad på taket, som han åt med god aptit. Han tog även en sväng & kollade inne i sitt nya lilla hus :D


Det blev även lite kel & gos i mitt knä. Han är så himla mysig & go den här katten. Han har verkligen tagit mitt hjärta <3


Önskar alla en trevlig helg! Kraam Pling

3 kommentarer:

Mitt hvite hus sa...

Skjønningen...håper han skjønner hvor heldig han er... to familier som passer på han og steller for han...Heldige pusen God helg Klem kerstin

Madde sa...

Vad du är gooo....
Tur att det finns människor som du.
Tack för att du finns och är en sådan djurvän<3
Puss Madde

Lovisa sandström sa...

Brädan som är som en trapp för katten. Det är en blomma på. Dom plankorna minns jag när mamma och pappa målade... Saknar Berga så otroligt mycket :(
Kram