måndag 17 november 2008

Pyssel ute

Till advent förra året köpte jag ett par kransar i buxbom till pardörrarna. När jag tog ner dem i våras tänkte jag att jag spar dem, så kanske jag skulle kunna fixa till dem till vintern igen.
Tog fram dem igår från garaget & tog bort den gamla buxbomen från halmstommarna, band dem sedan med granris & återanvände de röda banden. Blev helt okej... för att vara gjort av en "rookie" som jag.





Blomlådan på glasverandan fick också lite granris & några kvistar från lärkträdet.


Och även planteringsbordet fick lite adventspynt.
Vid gårdspumpen...bara tomten som fattas!!

Ha en bra vecka! Kraam Pling

6 kommentarer:

Min Skattkammare sa...

Hej käraste lilla Pling!
Vad fint du gör......oj oj, vad fort det går, det är ju snart advent!
Är det bra därute i lugna skogen? Hoppas det!
Ha det så bra, kompis!
Kramar Kicki

Elzie sa...

Vad fint du har gjort. Måste ut och fixa till det lite här också. Ha en skön kväll.
Kram Elzie

Vit Gladiolus sa...

Å milde vad fint det blev!
Kram

Mitt hvite hus sa...

Så nyddelig de kransene dine ble. For en flott inngangsdør du har=)

Klem Kerstin

Annika sa...

Åh den som hade såna fina dörrar att kransa..... det blev jättefint... o nu väntar man på advent så det riktigt knakar... vill börja pynta men ska försöka hållamig till efter helgen när jag är ledig... annars blir det så hafsigt ´mellan jobbpassen... Ha en skön helg... Annika

Bergagårdens Lina sa...

Kransarna blev jättefina!
Snart kommer tomten! Inte alls länge kvar nu...