fredag 1 augusti 2008

Nya gardiner & gamla tillbehör

Jag har länge kollat in de jättefina monogramgardinerna & tänkt att det skulle nog bli fint med dem i vardagrummet eller kanske i matrummet. Men för att ha dem i nåt av de rummen måste jag ha två par.
Jag tog en tur till Elisabeth på Kvarnboden och köpte ett par och en bit kappa i samma tyg också.


Så idag har de provats både här & där.
Det blev i köket till slut. Där jag satte upp en gammal gardinstång jag fått av min kära lilla mamma. Den har varit min mormor & morfars.


Träringar med fina klämmor.


Ändknoppar i trä.

Jag är supernöjd med mitt nya inköp & jätteglad för den fina gardinstången. Tack mamma!
Kramizar från Pling

3 kommentarer:

Mitt hvite hus sa...

Hei Ingela:=)
Så fine gardiner du har fått deg- Stangen gjør seg nok fint med gardinene dine. Så koselige å fornye seg litt.
Ha en koselig kveld. Klem :O=)

Kvarnboden sa...

Hej !
Nu har jag hittat till din sida och vad fint du bor!! Den glasverandan,mums !! och kakelugnen och allt annat fint ! Erat kök med de luckorna och pärlstaven gav mig inspiration, och där kommer ju gardinerna verkligen till sin rätt. (Tack för den fina reklamen.)Må så gott
hälsningar Elisabeth.

Annika sa...

Vilka snygga gardiner du köpt.... o stången sen... vacker... kul att det varit din mormors... kram Annika