tisdag 18 januari 2011

Hilda & jag

December var en riktigt kall månad, med -27° som kallast här hos oss. Tempmätaren i hönshuset visade -9° då det var som kallast ute. Jag var lite orolig för hönsen, men med värmelampa i taket, hundfäll i fönstret, hästfilt för dörren & fårskinnsfällar vid dörr & ventilationen så har det funkat bra :)
Eftersom de legat mycket i redesfacken har jag varit tvungen att lyfta på dem för att kolla om de värpt nåt. Så nu är de riktigt tama...jättekul!

Foto: min käre sambo, Kent

Grattis till Hilda & Hildur som har namnsdag idag ;)

1 kommentar:

Unknown sa...

New, vilken söt. Om man nu kan kalla en höna söt? ;-)

Måste man ha höns inom staket?

Kan man inte ha dem i trädgården bara eller äter katterna upp dem då?

Jag skulle vilja ha små gulliga höns gåendes i trädgården hemma, fast jag antar att det är för mycket ansvar.

Tittar in för att önska dig en mysig helg!

Kraaaaaaaaam