onsdag 11 augusti 2010

Fjärilskrasse

I våras köpte jag ett par fröpåsar med Fjärilskrasse. Det tog ett tag innan jag sådde dem, för jag visste inte riktigt var jag skulle ha dem. Men så kom jag på att jag hade ett par gamla blomlådor i plast på höskullen. Ställde dem vid husväggen mot öster. Det tog nog ett par veckor innan det kom upp några blad. Men sen när värmen kom tog den fart ordentligt, så jag fick sätta upp en spaljé på väggen som den kunde klättra i. Har gått å kikat på den å undrat om den kommer att hinna blomma innan hösten är här.

Å nu äntligen har det kommit några blommor...


Den är så söt!


Inspirationen att odla just denna blomma, fick jag när jag läste den här boken om Karin Larsson & blommorna i Sundborn av Christina Högardh-Ihr.

Fotat från boken.

Ha de gott! Kraam Ingela

3 kommentarer:

Annika sa...

Mmm fjärilskrassen är ju så läcker... o du.. jag är riktigt avundsjuk på dina höns.... du har ordnat det såååå fint till dom... hoppas nu att dom lägger massor av ägg till dig.... Kram Annika

Unknown sa...

Hallå där!

Just den där boken har jag med samt en massa andra böcker om familjen Larsson.

Jag har alltid varit fascinerad av det Larssonska hemmet och framför allt då Karin.

Hönshuset är verkligen jättevackert, lyckliga höns som får bo så fint. ;-)

Gillar deras vackra svarta färg. Jag skulle också vilja ha höns någon gång i framtiden.

Här i Gammelbo står det stilla just nu för jag är vrålförskyld.

Fredrik börjar jobba på måndag och då återgår allt till det normala.

Hoppas ni har haft en härlig sommar!

Kram,
Maria

Madde sa...

Vad häftig den var fjärilskrassen.
Har jag aldrig sett förut.
Ja du familjen Larsson...det är myspysinredning det.Hos dom kan man hämta många tips och ideér.
Kram Madde