onsdag 28 april 2010

Köksrenoveringen

Köket är inte riktigt färdigt ännu. Det ska upp en fläkt, smidesstången ska brännas svart & fogning av klinker återstår.
Mitt jobb blir att måla allt det murade i vitt...så idag har jag varit till stan å inhandlat färg.

Lite spackling behövdes på var sida om fönstret...sen ska det tapetseras. Som tur är så blev det över en hel rulle när vi tapetserade köket för ett par år sedan.

Här har jag börjat att riva upp den hemska korkmattan å till min stora förtjusning är det trägolv under. Så när det är fixat ska jag såpskura det med linoljesåpa.

Fortsättning följer...Tjingeling!

3 kommentarer:

Fågel Blå sa...

Åh så fina bilder på ditt kök.... vad spännande att fixa iordning, skall bli kul att följa!
Ha en fin dag!
Kram Kathrine

Freja Rico sa...

Va hemtrevligt det ser ut, och fint med trägolv..:-)

Kram

Elzie sa...

Vad härligt med trägolv. Hoppas du har fått det målat och klart nu.
Ha det så gott.
Kram Elzie