måndag 14 december 2009

Julbonad & spegeldörr

På Tradera hittade jag för ett tag sedan den här julbonaden i papper av Jenny Nyström. Som enda spekulant blev den min för billig penning :D
Ja hundtoka som jag är föll jag för den direkt med sitt lite ovanligare motiv. Den är rätt stor 70x43. Jag har satt upp den ovanför fållbänken i hallen. Tycker den är så fin & jag är supernöjd.

Den här vackra gamla dörren har vi köpt till hönshuset & som nu sitter på plats.
Så nu är det bara några skivor till som ska upp & några lister, sen börjar mitt jobb, spackling & målning. Ja det är ju inte riktigt klart efter det heller. Det ska snickras värpreden, sittpinnar & en liten dörr till öppningen ut till hönsgården.

Lev väl! Tjingeling! Pling

5 kommentarer:

Mrs B sa...

Det var en fin juleløper, som vi kaller det hos oss. Har aldri sett et slikt motiv med hund!
Heldige høner som får så flott dør :)
Ønsker deg en fin uke!

Mitt hvite hus sa...

Veldig koselig motiv på juleplakaten din... jeg har heller aldri sett en hund før på de.. Moro..
Nydelig dør dere har til hønse huset da..

Ønsker deg noen fine førjulsdager,,


Klem Kerstin

Annika sa...

Älskar dessa gamla bonader med de allra underbaraste motiv.... där hade du tur.... o det var ju väldigt vad du ska kosta på fint te hönera...:) där kommer de att trivas när de ska gå ut o in genom en så vacker dörr.... Kram Annika

Min Skattkammare sa...

Hej Plingan!
Vilken tur att du hittade en så fin bonad till dogsen! :o)
Jag har en i papp också, den ska jag sätta upp.
Kan du inte brodera en fin julbonad?
Allt det andra du gör är ju så himla fint!
Det här vädret gillar du väl.....hi hi.
Härligt!
Kram Kicki

Gunilla sa...

Vilket köp du har gjort. Den fina gamla bonaden har ju en riktig hög mysfaktor. Jenny Nyström gjorde ju så fina motiv.

Dina hönor kommer ju att bli riktigt malliga när dom får ett så fint hönshus. Värper kanske guldägg :o)

Ha en riktigt fin vecka
Gunilla