onsdag 22 april 2009

Blommor & sånt...

Var in till stan en sväng igår & på torget sålde de små söta Bellis. Jag tycker de är såå fina, skulle kunna ha hur många som helst av dessa i trädgården. Dessa två får stå på glasverandan ett tag, senare ska de få komma ut i trädgården...


Jag köpte en vit förra våren, den är på gång i rabatten...

I höstas satte vi ett gäng lökar av vita & blå pärlhyacinter lite här & var. Den här hittade jag idag i gräsmattan...


Rabarberna växer så det knakar :D Det dröjer nog inte så länge till innan man kan göra första pajen...mums va gott!!
Det är helt underbart att se när allt börjar kvickna till liv efter vinterns vila.
Jag ser verkligen fram emot att få börja plantera alla sommarblommor i krukor & blomlådor, men även en & annan ny växt i trädgården...hägg, plommonträd & ett par rosbuskar står högst på listan.
Nu ska hundarna & jag ut i trädgården & njuta av det fina vädret...
Har även ett nytt projekt på gång...till de så behövs det grävas, så det ska jag roa mig med tänkte jag. Kan vara för hårt i backen, men ska i allafall försöka, annars får jag överlåta det till käre sambon ;D
Ha en skön dag! Kraam Pling

6 kommentarer:

japp sa...

Hejhej.. ååh, så härligt, blomning å ljuvliga rabarber å allt. Man börjar ju längta tills allt blir grönt å fint nu.Här har vi ju kvar snö på gården å överallt lite grann.. men de går ganska fort nu, fint å varmt är de idag me, så de tinar ganska fort.

Hoppas allt är bra.. krama hundarna. Kram Helén å schäfertjejerna.

MaddeQ sa...

Hej på dig Ingela=)
Vad kul att du kikar in hos mig.
Fortsätt gärna med det.
Men vilken fin blogg du har och vad vackert du bor....
Nu tänker jag följa din blogg...
Ha det gott<3
Madde

MaddeQ sa...

Hej igen!
Har nu suttit och kollat din blogg ett tag och jag älskar den....
Men blev nyfiken...Var ligger Berga gård?..ca......vi har nämligen ett Berga gård här i Fjugesta med.
Kram MaddeQ

Annika sa...

Åh alla visar så härliga vårbilder... m an blir såååå glad.... Ha en skön helg ute i solen..Kram Annika

hemtrevnad marie sa...

Å, härligt med rabarber!!
Och du, vilken kryddhylla du hittat sååå vacker!!
kram på dig!!

MaddeQ sa...

Hej Ingela!
Tack för din goooa kommentar om filttofflor;)
Skönt att höra att man inte är ensam om att springa runt i dessa.
Kram MaddeQ