fredag 9 januari 2009

Närkontakt...

Det första jag gör på morgonen när jag går upp, är att kolla ut genom badrumsfönstret, för en bit därifrån hänger fågelmatarna. Och det är alltid lika spännade att se vad vi har för besök.



Igår stod de här två raringarna precis när jag skulle gå ut med hundarna, så de försvann till skogs omgående när vi kom ut. Men senare på eftermidda´n kunde jag fånga dem på bild, för då var de där igen & kalasade på lite havre.

Det är helt underbart att ha dem så nära.




Lycka för mig vore att få se en sån här rackare när man tittade ut. Den här vargen är från ett av mina tre besök i varghägnet på Kolmårdens Djurpark. Där man har chansen att kramas & pussas hur mycket som helst med dem. Det är nog dax för ett besök igen, det har gått tio år sen sist jag var där. För visst är det något alldeles speciellt med att få ha sån närkontakt med ett rovdjur. Jag kan ju inte annat än älska den vackra, stora & kraftfulla vargen, som människans bästa vän, HUNDEN, härstammar från.
Låt Vargen leva!! Kraam Pling

4 kommentarer:

Mitt hvite hus sa...

Ja er det ikke herlig å ha slik nærkontakt med de ville dyrene.
Min far har disse + flere rundt huset sitt. Og det er kosleig når vi er på besøk å få se de. Spesielt for ungene.

Nyt helgen Klem Kerstin

Elzie sa...

Jag tycker också om att se rådjuren som brukar stå på vår tomt, men jag gillar INTE att dom äter av mina tulpaner, ha, ha. Då har jag god lust att gå ut och skälla på dom!!
Hoppas ni får en riktigt skön helg.
Kram Elzie

Annika sa...

Snygga saker du handlat.... o vilka fina gäster du har i din trädgård.... men den grå vill jag nog inte möta...:) Kram Annika

Anonym sa...

ja vargen är ett underbart vackert djur. hoppas den aldrig utrotas!