onsdag 5 november 2008

Målning

Mitt slagbord som har hängt med sedan tidigt 80-tal har haft olika färger under åren. Då var det ju inne med trärent, för att sedan en tid bli dalablått, i början av 90-talet blev det lila. Det har sedan fått stått i uthus i några år & dragit på sig lite skavanker. Fanéren hade rest sig på mittendelen, så den tog Kent bort & satte dit en ny skiva.
Vände först upp & ner på det för att lättare kunna måla underredet. Det var en envis lila färg, som inte ville täckas av den nya vita...


men till slut så, efter 4 varv blev det vitt.

Det ska nu få tjänstgöra som sybord. Skönt att kunna ha symaskinen uppställd, så det bara är att sätta sig & sy när andan faller på. Än att kånka & bära upp & ner med den för trappen.
Bordet är också perfekt för att klippa till tyget på. Har fått stått på knä på golvet förut & det är inte kul. Man är ju inte så smidig längre precis ;D

Ha de gott! Kraam Pling

6 kommentarer:

Vit Gladiolus sa...

Det ser riktigt fint ut bordet!Å tack för kommentaren hos mig!
Vilket fint hus ni bor i!
kram Zinkbaljan

Marie//Tekla Maräng sa...

Har ett precis likadant bord fast mitt är dalablått och där står datorn.Vad fint det blev i vitt!

Elzie sa...

Vilket härligt bord. Och vad skönt att ha en fast plats att sitta och sy vid. Försöker få min gubbe att gå med på att inreda ett rum i källaren men det är inte lätt med en äkta smålänning *s*.
Hoppas du har en bra dag.
Kram Elzie

Gårdsromantik sa...

Vilket vackert bord - kul att det hängt med så länge!

Kram Maud

Annika sa...

Härligt med en riktig arbetsplats.... man vill helst slippa detta kånkande.... har själv ett skrivbord att sitta vid men att klippa får jag g öra på köksbordet...:) Kram Annika

Unknown sa...

Underbart bord!

Jag är också en hundtoka med smak för vit inredning...

Ha en trevlig helg, kram Pia