tisdag 19 augusti 2008

På glasverandan..

.. har pelargonerna växt till sig bra under sommaren. De två mårbacka jag hade i köksfönstret fick jag ställa ut hit också, för de trivdes inte alls inne. Det är bara en av dem som har blommat igen. Ja, man har ju inte sånadär gröna fingrar precis. De enda blommor som klarar sig bäst hemma hos oss är garderobsblomman, den tål att glömmas av att vattna. Får se om jag lyckas att hålla pelargonerna vid liv under vintern. Det vore ju bra, så man slipper köpa nya till våren.

Ha de gott! Kraam Pling

4 kommentarer:

Malin - I min trädgård sa...

Hihi, låter precis som jag :). Jag vill så gärna, men det går nästa aldrig. En och annan Orkidé överlever också här hemma.

Ha dte bra!

Mitt hvite hus sa...

HeisanO=)

jeg håper på akkurat det samme. Noen av de har fått komme inn hos meg også . Og jeg er spendt på om jeg klarer å holde liv i de=)

Nyt dagen videre=)
Klem O=)

Min Skattkammare sa...

Vad har du för färg på dem då!? fniss...
Ni har en riktig mysveranda, så fin!
Och bilderna i förra inlägget är jättefina, som alla du tar! Har precis varit inne på din fotosida och tittat också!
Sov gott....natti natti.

Millas hem sa...

Så fint!!
Pelargoner är en stor favorit här också! Kul att väcka dem på våren!
Kram C