tisdag 2 augusti 2011

Köksskänk

Jag har länge velat ha en gammal köksskänk in till vardagsrummet, istället för den gamla byrån som står där. Mer praktiskt också.
Så en dag hör en snäll granne av sig till mig å säger att sonen har en gammal skänk som han vill bli av med. Åker dit å kollar på den. Bara skräp i hans ögon, men i mina ett FYND!
Så här såg den ut när vi hämtade den. Den ena lådan var ej original, så den passade inte.



Lådan fixade min käre sambo! Jag slipade å målade den i en ljusgrå färg. Väntar på att beslagen ska komma, som jag beställt från Nacka Byggnadsvård.



Så här såg den ut invändigt...


Å nu ser den ut så här...



Den står nu på sin plats & ska fyllas med porslin...

Ha de gott! Tjingeling!

4 kommentarer:

Annika sa...

Åh vilken fin möbel du trollade fram ...... härligt att få ta reda på vad andra inte vill ha.... o vilken skatt för ditt porslin det blev.. Kram Annika

Tummelisa sa...

Vilket fynd! Vilken snäll och duktig sambo Du har. Min "gubbe" skulle blivit måttligt road om jag sagt att han skulle göra en låda.....
Verkligen fin blev den, Du kan väl visa med beslag sedan?
Trevlig helg!
Kram Tummelisa

Freja Rico sa...

Det blev jättebra, är också nyfiken på hur den blir med beslag sen..:-).

Kram
Ann-sofie

Mormors Veranda sa...

Tack ska ni ha tjejer! Jättekul att ni gillar den!
Javisst kommer det bilder när beslagen är på plats :)
Kraam Pling