tisdag 14 april 2009

Kryddhylla

Jippie va jag är glad...äntligen har jag fått bort den fula micron från bänk/skåpet i köket. Den har verkligen förstört det estetiska med sin fula uppsyn, men den är ju bra att ha när man vill värma nåt snabbt förståss.
Jag har funderat länge på att det skulle vara finare med en gammal kryddhylla där istället, så jag har kollat både på blocket & tradera en tid. Så äntligen dök den upp på tradera. Med snirkliga svarta bokstäver på de ljusgula lådorna & med ett fint mönster på & med ljusgröna handtag. Jag föll för den direkt när jag såg den & tänkte att den skulle passa jättebra i köket.


Hyllan är vitmålad med fem stora & fyra små lådor, lagom stor/liten...


Det var bara att ställa den på plats...

...efter att ha flyttat in micron i skafferiet...blir lite krångligare när man ska använda den, får dra ut en skarvsladd till en kontakt under köksskåpet varje gång...asch va gör det. Nu slipper man ju se den i allafall.

Jag är supernöjd! ;D
Ha de gott! Kraam Pling

9 kommentarer:

Tvert-om-tanten sa...

Kjempefin krydderhylle =) Jeg har micro'n på kjøkkenbenken jeg også, men det er lite gammel sjarm over den... Jeg har dessverre ikke noe skafferi å sette den i, men skulle gjerne hatt den unna synsfeltet...

Huset ditt er så trivelig!!!

Huset vid ån sa...

Grattis till din fina kryddhylla!! Den var ju jättefin!! Må så gott! Kram Therese

Mitt hvite hus sa...

åå den krydder hylla var så fin ..De bokstavene da.. smelte ... smelte... en slik kunne nok jeg tenkt meg også0)

Klemmer O=)

Tvert-om-tanten sa...

Hei Ingela!

Jeg har sittet og sett på alle innleggene dine mens jeg har spist "mellanmål", og jeg må bare gjenta det jeg skrev her i går; du har det så trivelig! Hjemmet ditt skiller seg ut på en positiv måte i forhold til mange av de andre "bloggehjemmene", ditt er så gammeldags og koselig =)

Vita små hjärtan sa...

Men å vilken fantastisk kryddhylla....! Ha de gott!

Annika sa...

Vilket lyft..... hyllan var ju bara sååå fin.... försöker också få bort micron men den är för stor för skåpet..... men med 20 år på nacken kanske den snart lägger igen...:) då blir det en liiiiten...:) Kram Annika

Elzie sa...

Jag förstår precis hur du känner det. Har också en micro som står "i vägen" för mig, ha, ha. Vill inte ha den på bänken, men var ska man ställa den? I vårt kök ryms inte för många nymodigheter, den saken är säker. Får väl se om jag inte kan komma på något till slut.
Hoppas ni får en riktigt skön helg.
Kram Elzie

Katarina sa...

Hej! Vilken fin blogg du har! Jaa du, vad gör man inte för att få det fint? Mikrougnar är ju inte så tjusiga ;). Mycket finare med den gamla kryddhyllan. Ha det så bra!
Kram Katarina

MaddeQ sa...

Tack för ditt svar....
Kul att du följer min blogg.
Jag är sååå glad för det=)
Jag har lagt in dig som favorit nu.
Ha en jätte mysig kväll.
Kram Madde