lördag 31 januari 2009

Vackra gamla ting...

På min önskelista har det länge stått: snusdosa. Varför jag dras till dessa kan ha att göra med att min morfar snusa & hade nåt liknande. Snus luktar gott, tycker jag & påminner om honom."Ropade" in en i nysilver på tradera för mycket billig penning. Fin inredningsdetalj.


Hittade denna söta tennask på en loppis här i närheten. De hade halva priset på allt, så det blev endast en selma för den. Har länge kollat in på tradera för att hitta nåt sånt, & så fanns den så nära. Kul är det med gamla grejer, som alla bär på en historia.

Ha en trevlig lördagkväll! Kraam Pling

5 kommentarer:

Mitt hvite hus sa...

Så bra at du fant snus asken. Herlige med slike minner rundt tingeneO=)

Nyt søndagen Klem Kerstin

Min Skattkammare sa...

Tack för senast! :o)
Jag minns snusdosan du hade på flickrummet.
För inte har jag väl drömt nu igen.....? ;o)
Den nya är fin, du är duktig på att snusa reda på saker!!
Kramis

Marianne sa...

Vilken fin blogg du har!
Såg när jag kikade runt lite här hos dig att vi har samma favoritkonstnär. Jag har hennes bilder lite varstans i huset.

Marianne

Annika sa...

Vilka fynd du gjorde,... fina saker.... Kommer att pryda ditt hem... Kram Annika

Viola sa...

VIlken ljuvlig snusdosa, är oxå förtjust i gamla silverföremål och letar alltid efter dessa på loppisar, ha en bra vecka, kram