lördag 20 december 2008

Blå blom

När jag var liten hade min mormor sådana här koppar & jag har sedan dess varit väldigt förtjust i dem. För ca 10 år sedan började jag samla på dessa. Det var en perfekt grej att önska sig när man fyllde år & så. Fick ihop 6 st koppar med fat & en gräddkanna blev det också. Tyckte att det räckte så. Men har funderat ett tag på att det skulle nog vara fint att ha assietter till också. Vilken tur att Tradera finns. Hittade 6 st assietter från två olika säljare till mycket bra pris. Har hängt fram kopparna under köksskåpen.


På Tradera "ropade" jag även in denna fina såsskål, också i Blå blom. Den står i hörnhyllan i köket.

Det fanns även ljusstakar som jag var med & bjöd på, men tyckte de blev för dyra, ångrade mig sedan, förståss!!!. De skulle ha passat bra på köksbänken. Ahh!! det blir väl fler tillfällen, hoppas jag.
I kväll håller vi på att fixa lite i köket. Återkommer med bilder av det när det är färdigt.
Ha en trevlig kväll allihopa!! Kraam Pling

2 kommentarer:

Mitt hvite hus sa...

Så nydelige kopper du har. Koselig å ha gode minner om tingene. Ønsker deg en fin kveld også Klem kerstin

Tvert-om-tanten sa...

Fine kopper! Vil ønske deg en god jul og alt godt i det nye året!

Klem